20120322

Alasan Result SPM Sederhana/ Teruk

Hai ahli komplot, selamat pagi/ tengahari/ malam.

Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan billionan terima kasih kerana berat hati untuk membaca entri ini. Pengorbanan anda ragu-ragu untuk dihargai.

So, macam mana result SPM anda? Best? Ohh jangan la tanya result aku. Sesungguhnya result tu aku sengaja buat-buat lupa. Jangan tanya lagi. Aku buat-buat lupa.

Buat anda yang result SPMnya sederhana dan ke bawah, alasan-alasan berikut boleh digunapakai ketika ingin menjawab soalan-soalan dan kritikan-kritikan yang boleh mencederakan hati anda :

1. Islam menyuruh kita bersederhana, jangan berlebih-lebihan. Kalau dapat banyak sangat A, takut nanti jadi riak.

2. Kalau semua orang dapat result elok, takkan wujud pekerjaan kuli dalam dunia ni.

3. Lain orang lain kebolehan, dah takat tu ja yang mampu, nak buat macam mana.

4. Semua ni takdir, kita kena terima dengan hati terbuka, mungkin ada hikmah di sebalik result yang teruk ni, siapa tau kan?

5. Saja bagi peluang kat kawan, nak bagi dia femes sikit, sebab tu tak mau kutip A banyak-banyak.

Haa, itulah yang boleh aku kongsikan. Semoga tips-tips ini dapat membantu anda membanteras ahli-ahli komplot yang mencucuk hati anda. Sekian, aku nak pi makan kek. Jangan harap aku tak bagi.

* aku pasrah

2 comments:

  1. Jawapan yg adik Ieza bg bila org tnya result dia..
    A sumer mmbe2 dah sapu..x tinggalkan walau satu pun utk *********

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. betul la tu.. x sempat nak rebut.. :)

      Delete