20120206

hidup seorang penganggur

ya..memang aku x keja.. so what..haha.. bukan aku x mau la.. tapi aku sibok dengan lesen sekarang ni.. aku rasa menyesal jugak la sebab dulu aku x amik siap2.. sekarang dalam proses lesen P motor.. pasni kalau x da aral melintang aku sambung kereta pulak.. duduk umah memang bosan gila..
bayangkan, bangun tidur, sarapan, bagi kucing aku makan, tolong tok aku masak, makan tengahari, nganga depan tv, oh lupa lak- mandi, pastu masuk bilik buat sampah, kuar bilik ngadap tv, kalau tv xda cerita yang best2, main kucing, sampai malam, ngadap laptop, pastu ngadap bantal..esok ulang lagi..huh! penat tau x? tiap2 hari buat benda yang sama..
cuma sekarang ni x la boring sangat sebab dah tertambah satu aktiviti - buat lesen.. kadang2 aku teringat kat sekolah aku.. rindu time aku sekolah dulu.. memang btol 97% la orang cakap time sekolah la time yang paling best.. bagi aku part best tu sebab boleh jumpak member2 ja.. x pun sebab boleh curi2 main tenet kat makmal komputer(hehe..).. haa, lagisatu sebab boleh main alat2 kat makmal sains n boleh main game yang syok2 time pendidikan jasmani.. part study tu bukan mau sangat,kan? x payah nak nafi la.. haha.. aku tau la aku pun penah sekolah..::bangga sat::
baru2 ni aku tengah tengok tv kat umah aku.. time tengahari camtu.. pastu tiba2 aku dengar bunyi orang lalu kat luar.. aku tengok la.. nampak 2 budak sekolah tengah kayuh gerek a.k.a basikal sambil sembang2.. dua2 perempuan.. yang membuatkan aku p intai budak dua orang tu celah2 pintu sebab sorang tu pakai uniform sekolah, tp x pakai tudung.. hey2! bukan cina ok..
k la mungkin kamu anggap bnda tu biasa.. budak tu buang tudung lepas habis waktu sekolah.. panas kot..aku x salahkan dia.. memang hari tu tak hujan pun.. mendung ja.. tapi aku sebagai bekas pelajar sekolah tu aku rasa malu kot..


Makcik A : aik kak B, tu budak melayu ka siam tu?
Makcik B : mana2? yang naik gerek a.k.a basikal tu ka?
Makcik A : ya la yang tu la.. nampak macam melayu noh?
Makcik B : haa melayu la tu.. ada bekas burn kat muka dia tu..
Makcik A : laa..awat yang x pakai tudung.. budak sekolah mana tu?
Makcik B : tu kawan sebelah dia pakai lencana sekolah dot dot dot
Makcik A : hmm, budak sekolah dot dot dot la tu.. budak sekolah tu teruk noh..
Makcik B : saja pun..


so..nampak??


memang akan ada orang kata..ala, mulut orang mana boleh tutup..
habih dah tau kata mulut depa a.k.a mereka x leh tutup jangan la bagi depa bukak mulut!
sorry emo lebih.. cam dah psiko lak..haha..
sekian saja la.. tata..


*memang aku tak reti..kbai.

No comments:

Post a Comment