20120211

ulang-ulang..=="

haha.. taktau napa aku buat title tu.. kemarin aku p cari keja.. mula2 fokus kat butik ni tapi bila dah p kat situ tengok2 butik tu dah ada pekerja.. 3 orang.. so aku jalan2 dengan farida kat area aneka.. jumpa partner aku sat.. dia jual wafer sambil makan wafer.. ampa ada?? haha.. dia ajak aku makan sekali tapi malangnya aku tak da selera time tu.. kalau bagi sekarang memang aku amik dah.. k la, letak soal wafer kat tepi.. then aku n farida jalan2 dalam mall tu.. kebanyakannya kedai cina.. sampai kedai body glove, kami men'try' nasib.. amoi tu suruh isi borang.. pastu bos dia mai.. bos dia tanya amoi tu dalam bahasa cina.."umur berapa ni? tunggu keputusan spm?" amoi tu angguk.. pastu dia cakap lagi dalam bahasa cina "kalau tunggu keputusan payah sikit" sambil geleng2 kepala kat amoi tu.. dia ingat aku tak paham kot..haha.. so aku blah ngan farida dari kedai tu dengan perasaan yg sukar diucapkan dengan bahasa kucing.. ngeh2..
haa.. part ni yang best.. tiba2 farida risau ngan motor kami, dia ajak aku p ubah parking.. aku pon ikot ja la.. dah start motor apa semua, otw nak cari parking baru, kami lalu depan pustaka jitra, tiba2 dia nampak ada jawatan kosong kat situ.. kami pun try p tanya.. n memang dapat.. perasaan sukar diucapkan dengan bahasa kucing sekali lagi..haha.. so kami pun masuk aneka balik jumpa buah hati aku sebab dya kol suruh jumpa sat.. bila jumpa tu aku pun cerita la kat dia dari A sampai K.. pastu dia boleh bagi cerita gempak pulak kat aku ngan farida pasai kedai tu.. so aku ngan farida pun dah macam was2.. spoil mood sikit.. pastu aku try cari wafer yang dia makan tadi, takda..dah habis kot.. aku agak kecewa sebab time tu aku dah lapar.. so aku mintak izin nak berambus n aku ngan farida p belah tanah merah pulak.. cari keja lagi.. tapi biasa la, hari jumaat kedai banyak yang tutup.. kami plan nak p harini pulak.. lepas asar nanti.. huh..harap2 dapat kedai melayu.. n bos yang tak banyak songeh..hehe..
good luck 4 me and my friend~


* haha.. gambar tu aku amik time aku p Maxis Tower kat Perlis dulu.. hampa ada??

No comments:

Post a Comment